علم و فنون علم و فنون .

علم و فنون

روش هاي نوين تدريس

آموزش يكي از مسائل بسيار مهم نظام هاي تعليم و تربيت است . منظور از آموزش، فرآيند دو سويه ياددهي يادگيري اطلاعات، مهارت ها و نگرشهاي مثبت درباره موضوعي است كه متناسب با گروه سني خاص و در شرايط زماني معين به اجرا در آمده است .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۲:۱۸ توسط:زهرا حيدري موضوع:

پيش دبستاني

پيش دبستاني ، كه با نام دوره پيش‌دبستان يا دوره آمادگي نيز شناخته مي‌شود، در نظام آموزشي ايران، دوره‌اي است كه كودكان در يك يا دو سال قبل از ورود به دبستان مي‌گذرانند. اين دوره جهت آماده ساختن كودكان ۵ ساله براي ورود به دبستان است و واحدهاي مستقل يا ضميمه دبستان‌ها تحت عنوان «آمادگي» تأسيس و توسعه يافته‌است. دراين واحدها، كودكان ۵ ساله به مدت يك سال طبق برنامه خاصي براي ورود به دوره بعد آماده مي‌شوند.

 


برچسب: پيش دبستاني،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۵۱:۵۱ توسط:زهرا حيدري موضوع:

طراحي فضاي آموزشي

هدف از طراحي فضاي آموزشي ،حل كردن روابط فضايي مورد نياز جهت فر ايند اموزش است.

به اين معنا كه فضا هايي كه امر اموزش در هر رشته اي نيازمند ان فضا ها و امكانات است، به چه صورت و با چه نظمي در كنار يكديگر قرار بگيرند تا بتوانند هدف نهايي را به بهترين صورتي حاصل كنند.در اين صفحات سعي بر ان شده كه بر اساس تقسيم بندي انجام شده، عملكرد جزئي هر بخش و هر فضا را به تفكيك بر اساس نور و فرم و روابط و مصالح  و… بررسي و ذكر نماييم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۴۳:۳۸ توسط:زهرا حيدري موضوع:

طراحي فضاي آموزشي 3

طراحي فضاي آموزشي 3 : يك مدرسه موفق در طراحي فضاي آموزشي و عملكرد محيطي بايد به صورت يك جامع مشاركتي عمل كند در بسياري از مدارس كه در طراحي يك فضا مانند كلاس درس – كتابخانه و …. بر اساس اصول فرهنگي كه مورد پذيرش مردم منطقه است بايد عمل شود و در نتيجه حس مشاركت و رغبت بيشتري را در بين استفاده كنندگان بر مي انگيزد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۴:۰۲ توسط:زهرا حيدري موضوع:

مديريت كلاس درس براي آموزش دانشجويان بي انگيزه

مديريت كلاس درس براي آموزش دانشجويان بي انگيزه: مديريت كلاس درس اولين سطح مديريت آموزشي است و پايه ي سطوح بالاتر محسوب شده و درشكل دادن به ساختار آموزش و فرايند تدريس و ساخت شخصيت و روند ذهني، عاطفي، آموزشي و تربيتي دانشجويان و ارتقاي كيفي نظام آموزشي نقش اساسي دارد.


برچسب: مديريت كلاس درس براي آموزش دانشجويان بي انگيزه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۲:۲۱ توسط:زهرا حيدري موضوع:

كاربرد ياد دهي-يادگيري

در سالهاي اخير تحولات بسياري در كاربرد ياد دهي-يادگيري فعالانه و دانش آموز محور روي داده و توسعه راهبردهايي كه به شاگردان در همكاري مؤثر با يكديگر كمك مي كند افزايش يافته است .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۵۷:۳۰ توسط:زهرا حيدري موضوع:

طراحي دبيرستان معلولين

تحول سيستم آموزشي ممالك مختلف طي سده اخير توجه روزافزون به مواردي را در پي داشت كه تا پيش از آن كمتر مورد اقبال عمومي قرار مي‌گرفتند. مدارس استثنايي يكي از مهم‌ترين مواردي هستند كه با هدف تعليم و تربيت كودكان داراي ناتواني‌هاي ذهني و جسمي تشكيل شدن.


برچسب: طراحي دبيرستان معلولين،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۲۲:۰۶ توسط:زهرا حيدري موضوع:

بهينه سازي سايت براي موبايل

بهينه سازي سايت براي موبايل

در حال حاضر بر بهينه سازي سايت براي موبايل هاي هوشمند و تبلتها بسيار تاكيد مي شود و كار به جايي رسيده است كه شركت گوگل نيز مجبور به اتخاذ تصميمي در اين باره شده است.

دليل اين موضوع نيز مشخص است، طبق آمارها حدود ۵۰ درصد از ترافيك اينترنت مربوط به موبايلها و تبلتهاست و گوگل مي خواهد وب سايتهايي را به اين كاربران نشان دهد كه براي موبايل و تبلتشان بهينه سازي شده باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۳۱:۳۹ توسط:زهرا حيدري موضوع:

اتصالات فشار قوي

فولاد بازار نمايندگي فروش لوله و اتصالات و اتصالات فشار قوي ايراني و خارجي از جنس استنلس استيل و كربن استيل در سايز و رده هاي مختلف انواع  زانو، سه راه، تبديل، گپ، بوشن، نيپل، تردولت، ولدولت، ساكولت و …. در مدل هاي دنده اي، ساكت، لب جوش و … كلاس  ۹۰۰۰ – ۶۰۰۰ – ۳۰۰۰ – ۲۰۰۰ – ۱۰۰۰ از برند هاي اروپاي غربي و شرقي, ژاپني, آمريكايي, چيني, روسي و ايراني  …


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۱۸:۵۵ توسط:زهرا حيدري موضوع:

مانيسمان آتشخور

يكي ديگر از انواع لوله مانيسمان ها مانيسمان آتشخور مي باشد. به لوله هايي كه جنس آلياژ آنها به شكلي است كه توانايي عبور مايع يا گاز در درجه حرارتهاي بالا را دارند لوله هاي آتشخوار گفته مي شود.اگر لوله هاي آتشخوار نيازي به جوشكاري داشته باشند عمليات حرارتي بعد از جوشكاري بايستي در درجه حرارت ۵۲۰ تا ۶۰۰ درجه سانتي گراد و به مدت حداقل ۱۵ دقيقه انجام گيرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۱۴:۴۳ توسط:زهرا حيدري موضوع: