علم و فنون علم و فنون .

علم و فنون

طراحي دبيرستان معلولين

طراحي دبيرستان معلولين كه در سال‌هاي اخير با توجه به بار منفي واژه معلول، دبيرستان توانجويان ناميده مي‌شود، به مركزي اطلاق مي‌شود كه با برخورداري از امكانات مقتضي، زمينه آموزش و پرورش معلولين (توانجويان) را فراهم مي‌آورد.

جهت اجاره كلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرماييد.

طراحي دبيرستان معلولين

وقتي به عنوان يك معمار در حال طراحي يك فضاي آموزشي (مهدكودك، پيش دبستاني، دبستان، راهنمايي، دبيرستان، دانشكده، دانشگاه) هستيد، ملزم به رعايت قوانين و استانداردهايي هستيد كه تحت عنوان ضوابط و استانداردهاي فضاهاي آموزشي شناخته مي شوند.
معلوليت با آغاز زندگي انسان همزمان است و با رشد صنعت و ماشيني شدن انجام كارها و وقوع جنگها، تعداد معلولين در حال افزايش است. امروزه تعداد قابل توجهي از جمعيت جهان (حدود ۱۰ درصد) به نوعي معلولند و براي گذراندن يك زندگي عادي به ياري سازمانها و موسسات ذيربط جامعه نيازمندند. پذيرفتن اين اصل كه هر انسان (فارغ از رنگ، نژاد، مليت و نوع معلوليت) حق مسلم دارد كه از موهبت هاي خدادادي بهره مند شود،ضرورت توجه و تاكيد بر آموزش و اشتغال معلولين را بيش از پيش مورد تأييد قرار مي دهد. انسان معلول تمام نيازها و اميدهاي يك فرد عادي را دارد و مي خواهد آموزش ببيند، كار كند و مايحتاج زندگيش را برآورده سازد. او به شدت خواهان استقلال است و هيچگاه دوست ندارد ديگران با او رفتار ترحم آميزي داشته باشند

پروژه معماري مدرسه معلولين جسمي و حركتي

امر آموزش يكي از مهم ترين برنامه هايي مي باشد كه حكومت ها بايد براي آن اقدامات لازم را در نظر داشته باشند و اين مورد محدود به سن و سال و قشر و نوع افراد ندارد و بايد تمامي امكانات آموزشي براي تمامي اقشار جامعه حتي معلولين نيز فراهم شود تا امكان آموزش معلولين عزيز نيز وجود داشته باشد و بتوانند در مبحث يادگيري و حوزه فراگيري اين قشر نيز آموزش هايي به اين افراد داده شود كه در همين رابطه مدارس آموزش معلولين نيز براي معلولين عزيز بوجود آمده است تا بتوانند موارد آموزشي را در حد يادگيري و هوش خود و توانايي اي كه در وجودشان مي باشد را فرا گيرند.

جهت اجاره كلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرماييد.

تقسيم بندي معمولين

معلولين عزيز بنا به معلوليت هاي ناشي از حوادث و اتفافات و يا هنگام تولد به دو دسته معلولين ذهني و معلولين جسمي و حركتي تقسيم بندي ميشوند كه براي هر دو گروه از اين عزيزان برنامه هايي در نظر گرفته شده است كه برنامه هاي آموزشي يكي از اين موارد مي باشد از اين رو تاسيس و طراحي مدارس براي دانش آموزان معلول ميتواند مكاني آموزشي مناسب براي اين افراد باشد.

نتيجه گيري

يك مدرسه معلولين حركتي و جسمي بر خلاف ساير مدارس عادي، نيازمند فضاهاي متفاوت بسياري است كه همگي در جهت تسهيل هرچه بيشتر حضور توانجويان تدارك ديده شده‌اند. توانجويان مي‌توانند با استفاده از امكانات موجود، علاوه بر كسب آموزش‌هاي درسي مشابه ساير همسن و سالان خود، به كسب مهارت‌هاي ويژه‌اي نيز بپردازند كه مي‌تواند ياريگر آنها در زندگي روزمره باشد. هرچند كه وجود تجهيزات كافي نيز اهميت بسياري در بهره‌وري اين روش دارد.

منبع: rentcheap


برچسب: طراحي دبيرستان معلولين،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۲۲:۰۶ توسط:زهرا حيدري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :