علم و فنون علم و فنون .

علم و فنون

ورق استيل مونل

ورق استيل مونل عرضه كنندہ لوازم استنلس ورق استيل و كربن استيل ( نفت، گاز، بخار ) و تجهيزات پالايشگاهي ( الكترونيك ، نيو ماتيكات ) مي باشد.

ورق استيل مونل

آلياژ ماده اي است كه از تركيب شدن چند عنصر ساخته مي شود.ماده توليد شده داراي خواص متفاوت با عناصر سازنده آن مي باشد. مي توان گفت مونل در برار ساير مواد هم رتبه خود داراي قيمت بيشتري است.

در نتيجه ورق استيل مونـل ساخته شده از آن نيز به نسبت گران قيمت مي باشد. علت گران بودن ورق مونـل ، نحوه ساخت مونل و موادي است كه در تركيب آن به كار رفته است.

ورق مونل و ساختار آن

آلياژ مونل از اضافه كردن چندين عنصر به فولاد ساخته شده است و از ماده حاصل در ساخت ورق مونل و ديگر محصولات مانند ميلگرد مونل استفاده شده است.

ورق مونـل داراي عناصر نيكل به مقدار زياد، مس و آهن، منگنز، كربن، سيليس به مقدار كم مي باشد. هر يك از اين مواد ويژگي را در ورق مونل ايجاد كرده اند. كه به بررسي آن مي پردازيم.

ورق استيل مونـل و كاربرد آن

ورق استيل مونـل در صنايع مختلفي مورد استفاده قرار مي گيرد.  يكي از مصارف اصلي اين محصول در صنايع دريايي مي باشد.

چون اين صنعت با آب در ارتباط مستقيم مي باشد نياز به ماده اي دارد كه اين نياز را پاسخگو باشد. مونل به دليل ويژگي ضد زنگ بون آن مي تواند ماده اي مناسب باشد.

ساخت وسايل حمل كننده و ذخيره سازي مايع مثل تانكر نيز از ديگر موارد استفاده از ورق مونل مي باشد.

از ديگر موارد استفاده ورق استيل مونل ساخت قطعه هاي مرتبط با كار جوشكاري و همچنين برخي از ماشين آلات مورد استفاده در صنايع مي باشد.

منبع:فولاد بازار


برچسب: ورق استيل مونل،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۰۳:۳۱ توسط:زهرا حيدري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :