علم و فنون علم و فنون .

علم و فنون

اتصالات گالوانيزه مك

از اتصالات گالوانيزه مك در ساختن لوازمي مثل لوله و اتصالات و لوله‌هاي مك و هر جا كه احتمال خوردگي آهن و خسارت وجود دارد، استفاده مي‌شود.

اتصالات گالوانيزه مك

۱-دوام پوشش: پوشش ايجاد شده در اتصالات مك به دليل داشتن يك ساختار متالورژيكي خاص، داراي مقاومت مناسب در برمكر صدمات مكانيكي، سايش و خوردگي خواهد بود.

۲-محافظت در برمكر صدمات محيطي به صورت اتوماتيك: اتصالات مك به دليل آنكه در فولاد نفوذ كرده و به عنوان كاتد عمل مي كنند، به همين دليل خواهد توانست مقاطع ريز موجود در روي سطح فولاد را در برمكر صدمات محيطي و خورندگي، محافظت نمايند.

۳-محافظت كامل اتصالات مك: پوشش ايجاد شده در اتصالات مك مي تواند كليه نقاط و سطوح فولاد را اعم از گوشه ها، جاهاي كوچك و فرورفتگيها پر نموده و از خوردگي آنها جلوگيري كند. در اين زمينه هيچ پوششي بهتر از پوشش گالوانيزه عمل نخواهد كرد.

۴-بازرسي آسان: اتصالات گالوانيزه مك را به راحتي و بدون نياز با هيچ آزمايش مخربي و تنها از طريق چشم مي توان كنترل و بازرسي نمود (در شرايط خاص كه نياز به ارائه تضمين براي كنترل كيفيت است، نياز به آزمايشهاي مخرب مي باشد).

۵-رسيدن به هدف در زمان كوتاه: در صورتي كه نياز باشد از اتصالات مك در محل استفاده شود، در اين حالت نياز به صرف زمان براي آماده سازي سطح، رنگ كردن و يا بازرسي نخواهد بود.

۶-محافظت كامل توسط اتصالات گالوانيزه مك: پروسه گالوانيزه ومكسته به شرايط مك و هوائي نمي باشد.

تاثير سيليكون در ضخامت اتصالات گالوانيزه مك

تركييات مشخصي از فولاد رشد لايه آلياژي آهن – روي را در اتصالات گالوانيزه مك تشديد مي كند كه در نهايت اتصالات گالوانيزه مك كه شامل آلياژهاي روي – آهن مي باشد به جاي ظاهري درخشان، خاكستري تيره و مات مي باشد مقاومت به خوردگي اين پوشش خاكستري تيره و مات معادل مقاومت به خوردگي اتصالات گالوانيزه مك با ظاهر درخشان، مي باشد.
از آنجاييكه واكنش گالوانيزه در اتصالات گالوانيزه مك يك فرايند نفوذي است ، بالا بودن دما و يا طولاني شدن زمان غوطه وري منجر به تشكيل لايه هاي آلياژي ضخيم تري مي شود، مانند ساير فرايند هاي نفوذي ، در مراحل اول واكنش سريع پيشروي كرده و در ادامه با رشد لايه هاي آلياژي وضخيم تر شدن اتصالات گالوانيزه مك سرعت آن كاهش مي دهد.

منبع: فولاد بازار


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۳۷:۴۹ توسط:زهرا حيدري موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :